søndag 27. februar 2011

Endelig er jeg i gang med strikkingen.

Da er heklingen av rutene, monteringen og ikke minst trådfestingen unnagjort. Jeg må innrømme at det holdt hardt da jeg oppdaget at jeg måtte feste 216 tråder, men trøstet meg med at det kunne vært verre. 216 tråder er nemlig med dobbelt garn, så hadde jeg festet én og én trådstump hadde det vært 432 tråder!!!

Jeg har valgt å plukke opp masker etter heklingen, og så strikke nedover til passe lengde. Siden det er ren alpakka i dobbelt garn regner jeg med at tunikaen vil sige litt, så da må jeg prøve å avslutte før den blir veldig lang.

Her har jeg lagt et håndkle inni ermene, for det var litt vanskelig å få riktig inntrykk av plagget med alle de fargerike rutene. Og så ser jeg at på min pc ser det veldig lilla ut. Den rette fargen er vel mer lavendelblå.

Nå er det ren plankekjøring på resten av plagget. Jeg gleder meg til å bruke denne.

4 kommentarer:

  1. Endelig? Det har da ikke gått mange dagene siden vi begynte?

    Gleder meg til å se denne ferdig. Det er så fint med kjoler som kombinerer bestemorsruter med strikking. I tillegg har du valgt nydelige farger!

    SvarSlett
  2. Denne kommer til å bli nydelig!

    SvarSlett
  3. Nydelige farger! Blir spennende å se den ferdig :))
    Lykke til :)

    SvarSlett