mandag 14. mars 2011

Figgapia nådde mål

Da kom jeg i mål, jeg også liksom.... Min første fullført mesterskapsstrikk.

Ja, hva skal jeg si. Må si det har vært en prestasjon fra min side. Fullført et plagg, selv om det var et babyplagg, på så kort tid. Og med tanke på at det er to små her i huset som forlanger sitt i tide og (u)tide.
Men nu skal det sies at begge to legger seg for å sove når de er lagt, både ho på tre år (om to dager) og han på seks måneder (om to dager). Så de dagene jeg har hatt strikkelyst og har maktet det, så har pinnene gått radig unna på kveldstid.
Det har vært litt strikk på dagen også faktisk.

Jeg fikk til slutt idag sydd i knapper, jeg bestemte meg likevel for de blå knappene jeg hadde funnet frem og jeg synes det passet fint med det blå i det brune.

Det er altså flette på begge armene, det sees dessverre litt dårlig. Mønsteret er BabyDrops nr 18-4 og jeg har, som i mønsteret, brukt Drops Merino Extra Fine. Jeg er super fornøyd med garnet, det er mykt og deilig. Eneste ulempen må jeg vel si er at det er et seks-tråders garn, så det hender man splitter garnet under strikking.

Det er ikke et gram garn igjen av de fire nøstene jeg hadde som kunne brukes, eller ..... det er en bit på 32 cm og en bit på 28 cm, men det trur jeg vi kaller "har brukt opp garnet!"

Tusen takk til Fjellrosa som kjører slikt mesterskapsstrikk og passer på oss alle sammen. Nu når jeg har fullført en gang, kanskje jeg klarer det neste gang også. Mersmak har det iallefall gitt meg.

1 kommentar:

  1. Flott jakke! Veldig effektiv bruk av garn. Jeg ville bitt negler av nervøsitet om jeg hadde beregnet garnforbruk så hårfint.

    SvarSlett