torsdag 24. februar 2011

1.dag: 1. lapp


LIZARD RIDGE : Første lapp i VM strikk ble ferdig i går kveld. ventet på dagslyset i dag før jeg tok bilde og har startet såvidt på lapp nr. 2. Hva hele teppet angår, så har jeg 17 lapper nå, tre nøster å strikke opp, bestilt 3 til. Med frakt blir det over 80 kr. nøstet, så jeg bestiller litt nå og litt da.
Jeg kommer til å bli veldig fornøyd tror jeg, men garnet egner seg nok best til nettopp teppe, for et plagg ville gjort meg frustrert: Garnet er litt hardt å strikke med, inneholder små spor av "kvist og kvast" innimellom, og er svært ujevnt spunnet. Nøstet jeg strikket siste lapp av hadde flere steder hvor det var så og si uspunnet:

Ha en god dag alle sam-strikkere og selv skal jeg hente moren min før sprinten, for jeg må ha noen å gaule og hyle med når det er spennende!! :-D

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hvordan teppet ditt blir. Jeg har noen nøster liggende som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til. Hvor bestiller du garnet? Jeg kjøpte nøstene mine i en liten butikk i New York :)

    SvarSlett
  2. De fargene er til å besvime av!

    SvarSlett
  3. Noro Kureyon kan du få tak i på Pinnsvin desigh, i hvertfall. Har bestilt fra utlandet også, men i fra Pinnsvin bestilte jeg i går og det lå i postkassa i dag!!! Slå den a!

    SvarSlett